Macie jakąś funkcje w samochodzie, wszystko jest w sprzęcie, ale musicie zapłącić, aby móc z niej skorzystać. Na taki pomysł wpadł Mercedes ze swoim samochodem EQS.
W samochodzie Mercedes EQS standardowy skręt tylnej osi ma 4,5°, co daje średnicę zawracania 11,9 m. Jeżeli wykupicie abonament, to oprogramowanie przestawi oś w tak, aby średnica wynosiła 10,9 m (zmiana o 10°).
Trzeba tutaj podkreślić, że poprawienie skrętu tylnej osi nie wymaga żadnej fizycznej modyfikacji auta. Potrzebny jest tylko klik w aplikacji.
W Chinach abonament pozwalający zwiększyć skrętność kosztuje około 3500 zł rocznie. W Europie za odblokowanie tej funkcji w oprogramowaniu trzeba zapłącić jednorazowo około 8500 zł.
Źródło: https://www.auto-motor-und-sport.de/elektroauto/mercedes-eqs-hinterachslenkung-upgrade-abo-gebuehr/