NVIDIA GeForce RTX 5080 – test wydajność – ile klatek w grach?

NVIDIA GeForce RTX 5080 test wydajności

Rozpoczynamy testy karty graficznej NVIDIA GeForce RTX 5080. Do naszych testów zakupiliśmy wersję Gigabyte GeForce RTX 5080 Gaming OC 16GB GDDR7 (GV-N5080GAMING OC-16GD).

Dlaczego wybraliśmy ten model? Bo o 15:00, gdy odbywała się premiera GPU, odświeżaliśmy kilkanaście sklepów internetowych jednocześnie. Kiedy tylko dowolny model RTX 5080, ukazał się jako dostępny, to po prostu go kupiliśmy. Zatem to nie my wybraliśmy tę kartę, a to ona wybrała nas 😉

NVIDIA GeForce RTX 5080 Cyberpunk 2077

Zacznijmy od tego, że granie bez klatek generowanych przez sztuczną inteligencję czyli DLSS, wymaga zainwestowania w kartę graficzną około 15000 zł, czyli zakupu modelu RTX 5090. Na NVIDIA GeForce RTX 5080 za 6000 zł Cyberpunk 2077 w 4K z Ray-Tracingiem Overdrive będzie nam działał w średnio 16 FPS, a Marvel’s Spider-Man 2 w 4K z Ray-Tracingiem Ultra średnio w 25 FPS. Jeżeli zmniejszymy rozdzielczość do 1440p to wyciągnie 40 FPS, a Marvel’s Spider-Man 2 średnio 50 FPS. To wciąż mało.

NVIDIA GeForce RTX 5080 Hogwart Legacy

Kiedy jednak włączymy DLSS, to sytuacja się całkowicie zmienia. Klatki generowane przez AI w 2025 roku wyglądają bardzo dobrze i łatwo możne je pomylić z tymi rzeczywistymi. DLSS sprawia, że możemy cieszyć się niesamowitej jakości grafiką i płynną rozgrywką.

NVIDIA GeForce RTX 5080 Marvels Spider-Man 2

Cyberpunk 2077 w 4K z Ray-Tracingiem Overdrive zaczyna śmigać w 60 FPS, a Marvel’s Spider-Man 2 w 4K z Ray-Tracingiem Ultra średnio w 75 FPS. Jeżeli gracie w 1440p, odpalicie Ray-Tracing na maxa i generator klatek DLSS to możecie spokojnie liczyć na od 100 do nawet 250 FPS.

  • Cyberpunk 2077 – 4K + detale ustawione na najwyższe + Ray-Tracing Overdrive: średnio 16 FPS
  • Cyberpunk 2077 – 4K + detale ustawione na najwyższe + Ray-Tracing Overdrive + DLSS: średnio 60 FPS
  • Cyberpunk 2077 – 4K + detale ustawione na najwyższe (bez Ray-Tracingu i DLSS): średnio 60 FPS
  • Cyberpunk 2077 – 4K + detale ustawione na najwyższe + (bez Ray-Tracingu) + DLSS: średnio 115 FPS
  • Cyberpunk 2077 – 1440p + detale ustawione na najwyższe + Ray-Tracing Overdrive: średnio 40 FPS
  • Cyberpunk 2077 – 1440p + detale ustawione na najwyższe + Ray-Tracing Overdrive + DLSS: średnio 130 FPS
  • Cyberpunk 2077 – 1440p + detale ustawione na najwyższe (bez Ray-Tracingu i DLSS): średnio 150 FPS
  • Cyberpunk 2077 – 1440p + detale ustawione na najwyższe + (bez Ray-Tracingu) + DLSS: średnio 155 FPS
  • Cyberpunk 2077 – Full HD + detale ustawione na najwyższe + Ray-Tracing Overdrive: średnio 60 FPS
  • Cyberpunk 2077 – Full HD + detale ustawione na najwyższe + Ray-Tracing Overdrive + DLSS: średnio 110 FPS
  • Cyberpunk 2077 – Full HD + detale ustawione na najwyższe (bez Ray-Tracingu i DLSS): średnio 150 FPS
  • Cyberpunk 2077 – Full HD + detale ustawione na najwyższe + (bez Ray-Tracingu) + DLSS: średnio 160 FPS
  • Hogwart Legacy – 4K + detale ustawione na najwyższe + Ray-Tracing Max: średnio 45 FPS
  • Hogwart Legacy – 4K + detale ustawione na najwyższe + Ray-Tracing Max + DLSS: średnio 180 FPS
  • Hogwart Legacy – 4K + detale ustawione na najwyższe (bez Ray-Tracingu i DLSS): średnio 75 FPS
  • Hogwart Legacy – 4K + detale ustawione na najwyższe + (bez Ray-Tracingu) + DLSS: średnio 80 FPS
  • Hogwart Legacy – 1440p + detale ustawione na najwyższe + Ray-Tracing Max: średnio 55 FPS
  • Hogwart Legacy – 1440p + detale ustawione na najwyższe + Ray-Tracing Max + DLSS: średnio 200 FPS
  • Hogwart Legacy – 1440p + detale ustawione na najwyższe (bez Ray-Tracingu i DLSS): średnio 125 FPS
  • Hogwart Legacy – 1440p + detale ustawione na najwyższe + (bez Ray-Tracingu) + DLSS: średnio 480 FPS
  • Hogwart Legacy – Full HD + detale ustawione na najwyższe + Ray-Tracing Max: średnio 60 FPS
  • Hogwart Legacy – Full HD + detale ustawione na najwyższe + Ray-Tracing Max + DLSS: średnio 200 FPS
  • Hogwart Legacy – Full HD + detale ustawione na najwyższe (bez Ray-Tracingu i DLSS): średnio 200 FPS
  • Hogwart Legacy – Full HD + detale ustawione na najwyższe + (bez Ray-Tracingu) + DLSS: średnio 520 FPS
  • Marvel’s Spider-Man 2 – 4K + detale ustawione na najwyższe + Ray-Tracing Max: średnio 25 FPS
  • Marvel’s Spider-Man 2 – 4K + detale ustawione na najwyższe + Ray-Tracing Max + DLSS: średnio 75 FPS
  • Marvel’s Spider-Man 2 – 4K + detale ustawione na najwyższe (bez Ray-Tracingu i DLSS): średnio 70 FPS
  • Marvel’s Spider-Man 2 – 4K + detale ustawione na najwyższe + (bez Ray-Tracingu) + DLSS: średnio 200 FPS
  • Marvel’s Spider-Man 2 – 1440p + detale ustawione na najwyższe + Ray-Tracing Max: średnio 50 FPS
  • Marvel’s Spider-Man 2 – 1440p + detale ustawione na najwyższe + Ray-Tracing Max + DLSS: średnio  FPS
  • Marvel’s Spider-Man 2 – 1440p + detale ustawione na najwyższe (bez Ray-Tracingu i DLSS): średnio 170 FPS
  • Marvel’s Spider-Man 2 – 1440p + detale ustawione na najwyższe + (bez Ray-Tracingu) + DLSS: średnio 150 FPS
  • Marvel’s Spider-Man 2 – Full HD + detale ustawione na najwyższe + Ray-Tracing Max: średnio 70 FPS
  • Marvel’s Spider-Man 2 – Full HD + detale ustawione na najwyższe + Ray-Tracing Max + DLSS: średnio 160 FPS
  • Marvel’s Spider-Man 2 – Full HD + detale ustawione na najwyższe (bez Ray-Tracingu i DLSS): średnio FPS
  • Marvel’s Spider-Man 2 – Full HD + detale ustawione na najwyższe + (bez Ray-Tracingu) + DLSS: średnio 250 FPS

Komenatarze

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

Komentarze są dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników.
Logowanie lub darmowa rejestracja.

Zobacz też…

Popularne