O ile spada zasięg samochodów elektrycznych zimą? Jak wiadomo baterie praktycznie we wszystkich urządzeniach elektrycznych trzymają krócej, kiedy za oknem jest mróz. Jak wygląda działanie baterii samochodów elektrycznych zimą? Porównano jazdę w temperaturze 21 i -6 stopni Celsjusza.
Największe spadki zanotowały samochody Chevy Bolt – o 32%, VW ID.4 o 30% i Ford Mustang Mach-E o 30%. Nawet spadek o 30% nie wydaje się być bardzo duży. Spodziewałem się wyższych wyników. A jakie auta poradziły sobie najlepiej? Jaguar I-Pace – spadek 3% oraz Audi e-tron 8%. A co z Teslami? Ich spadek wyniósł od 15 do 19%.
Spadek wydajności akumulatorów samochód elektrycznych zimą
Jak baterie samochodów elektrycznych znoszą zimę? Porównanie spadku wydajności baterii w modelach różnych firm. Im mniej procent – tym lepiej (oznacza mniejszy spadek wydajności akumulatora auta).
- Audi e-tron – 8%
- BMW i3 – 24%
- Chevy Bolt – 32%
- Ford Mustang Mach-E – 30%
- Hyundai Kona – 19%
- Jaguar I-Pace – 3%
- Nissan Leaf – 21%
- Tesla Model 3 – 17%
- Tesla Model S – 19%
- Tesla Model X – 15%
- Tesla Model Y – 15%
- VW e-Golf – 23%
- VW ID.4 – 30%
Źródło: https://www.recurrentauto.com/research/winter-ev-range-loss