Wartość tokenów NFT (Non-Fungible Tokens) w ostatnich latach przyciągnęła ogromne zainteresowanie zarówno ze strony kolekcjonerów, jak i inwestorów. Niezastąpione tokeny NFT stały się symbolem cyfrowej unikalności, umożliwiając posiadanie i handlowanie cyfrowymi dziełami sztuki, kolekcjonerskimi przedmiotami, muzyką i innymi cyfrowymi aktywami.
Pamiętacie “Miśki NFT” Fancy Bears, które reklamowali celebryci? W Polsce m.in. Magda Gessler oraz Krzysztof Gonciarz. Personalizowane zdjęcia miśków z NFT miały być świetną inwestycją!
Za granicą większą popularnością cieszyły się “Smutne Małpy” Bored Ape Yacht Club. W to NFT inwestowali w najpopularniejsi celebryci na świecie jak Eminem, Snoop Dogg, Justin Bieber, Post Malone, Paris Hilton czy Jimmy Fallon. Czy inwestycja się opłaciła? Sprawdźmy po dwóch latach!
Większość NFT straciła na wartości. Niektóre tokeny są dziś nawet o 95% tańsze niż dwa lata temu. Największą stratę odniósł Justin Bieber, który swojego miśka kupił za ponad 5 000 000 zł, a dziś został on wyceniony zaledwie na 240 000 zł.